KELUH RESAH MIC

Posted by Dongeng Si Puteri , Sunday, May 23, 2010 10:04 AM

Ramai yg sedang berspekulasi dengan kedudukan MIC saat ini. Kemelut dalaman yang sedang bergolak sedikit sebanyak boleh memberikan impak yang besar pada Barisan Nasional. Kemelut MCA yang berlaku tidak lama dulu telah memberikan laluan mudah kepada DAP merampas banyak kerusi di PRU 12 yang lalu.

Kini suara-suara sumbang sudah mula memperkatakan kemelut politik MIC. Teguran dan nasihat telah diberikan oleh pimpinan BN namun seolah sekadar melepaskan batuk di tangga. Dan akhirnya bekas Timbalan Ketua Pemudanya V. Mugilan dipecat daripada keahlian dengan alasan beliau telah mensabotaj PRK Hulu Selangor kerana kesal tidak dipilih menjadi calun. Namun Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor telah menangkis alasan itu kerana beliau yakin V. Mugilan telah membantu calon MIC P. Kamalanathan berkempen.

Suasana saling tuding menuding ini pernah terjadi dalam UMNO juga di mana Johor pernah meminta PM pada ketika itu agar turun takhta yang baru didudukinya. Apa lagi kalau sudah terlalu lama kerusi empuk itu diduduki dan sayang sangat nak dilepaskan. Sudah sampai masanya untuk siapapun turun takhta. Bagi orang lain menunjukkan kepimpinan yang baru. Beri mereka peluang untuk menonjolkan diri. Kalau asyik diri kita saja yang berada di puncak, bila pula orang lain nak merasa.

GAS dah dilancarkan tapi ada lagi suara sumbang melarang ahli MIC dari menyertainya atau mereka akan diambil tindakan oleh pucuk pimpinan. Kalau semua diambil tindakan, tinggal berapa kerat lagi ahli MIC yang ada. Kalau semua nak digantung dan digugurkan keahlian, ada berapa ramai lagi yang akan berada dalam MIC.

Senang Puteri nak kata, kalau semua dipecat lama-lama tiada ahli yg tinggal, tak ke naya? Apapun Puteri cuma insan biasa.

0 Response to "KELUH RESAH MIC"

Post a Comment